Fa uns mesos va aparèixer aquest anunci a la xarxa: Fanta donarà l'oportunitat a milers de joves espanyols de convertir-se en community manager. Per a participar en aquesta aventura només és necessari tenir entre 18 i 30 anys.
Una es pregunta, com pot ser que tot s'hagi mogut tan ràpid i com s'adapten els treballs de tota la vida a les noves tecnologies. L’imatge ho és tot, ja ho deien les nostres mares quan érem petits. Arregla't, sempre net, gens de crestes ni piercings si vas a buscar treball i, molt menys, si vols dedicar-te a les vendes o vols donar una imatge concret.
Això, traslladat al SXXI, ho podríem anomenar Community Manager. Però la diferència, és que l'important, no és el teu aspecte físic, sinó el de l'empresa per a la qual treballes. El teu pot estar fet una “piltrafa”, que si fas bé el teu treball a ningú li importarà perquè segurament ningú et veu. Veuen el teu treball, però no a tu. El Community manager és la persona encarregada de crear, gestionar i dinamitzar una comunitat d'usuaris a Internet. El que seria un bon comunicador. Un titular adequat, en el moment adequat i en la xarxa social adequada pot ser la clau. Pot ser el detonant. El Community manager és un artista, me l’imagino com el tiu que col·loca estratègicament totes les fitxes del domino i en el moment adequat fa caure la peça. Per a dominar les xarxes cal haver crescut amb elles. És per això que l'anunci de Fanta està dedicat a nois no majors de 30 anys. Les xarxes socials van néixer l'any 1996 . Qui ara té 30 anys, va néixer el 1980, això significa que el 1996 tenia uns 16 anys. Els justs per a entrar en aquest món, els altres ja van néixer enganxats a Internet. En saben més que qualsevol publicista diplomat de més de 50 anys. És trist, però és així. És la professió del futur i qui té més de 30 anys o s’espavila o ja s'està buscant un Community Manager que li dugui els temes.
Imma Sust
Executiva de comptes d'Aulapars.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada