dilluns, 6 d’agost del 2012

Estar no és suficient, interactua!


Crear la teva tenda online és un pas gegantesc, però no tot s’acaba aquí. No és suficient amb estar dins del 2.0, s’ha d’interactuar. Ja hem parlat sobre els beneficis de tenir un comerç electrònic i sobre com fidelitzar a un client.

Avui volem profunditzar. Anar més enllà. Aquí deixem alguns consells sobre l’ús de les eines que es poden utilitzar per connectar amb els seus clients i aconseguir, d’aquesta manera, la satisfacció de cadascun d’ells.

Les xarxes socials van guanyant terreny i no només ho estan fent en l’àmbit diari de la nostra vida privada, sinó que també estan presents en el dia a dia de tots els negocis. Abans, amb el Marketing 1.0, les empreses només tenien la necessitat d’estar presents a Internet. Per aconseguir-ho, només necessitaven crear una pàgina web amb un bon disseny web que fos atractiu i esperar a que algun client es posés en contacte amb ells.

Ara, les regles del joc han canviat. Amb el Marketing 2.0, la comunicació és bidireccional, ja que la base del seu funcionament es centra en les formes d’interactuar entre empresari i consumidor. Els avenços que dia a dia es presenten dins del il·limitat món del 2.0 donen als comerços electrònics les millors eines per aconseguir un bon i constant tracte amb el client.

Quin valor afegit et donarà el Community Management?

-          Humanització del teu negoci. És la ocasió perfecte per establir una relació propera entre empresa  i client. D’aquesta manera, la teva botiga ja no serà vista com un simple negoci, sinó com un grup de persones.

-          Oportunitat de transmetre més informació sobre la teva empresa, els productes, l’activitat, l’equip, que només amb la pàgina web, seria escàs.

-          Saber quin és el tipus de client que li agrada el teu negoci. Pots conèixer amb més profunditat cadascun dels teus clients o, si més no, descobrir quina és la classe de consumidor que s’interessa pels teus productes o serveis.
-          Conèixer l’opinió sobre el teu negoci. Tot el mon pot dir el que pensa i, tan si és per bé com per malament, tot el que es digui et pot ajudar a millor la teva imatge, el teu producte o el teu servei. Saber què opina la gent sobre tu és bàsic per ser millor.
-          Augment de les ventes. Si saps què és el que li agrada als teus clients, podràs potenciar-ho i fer-ne una millor promoció.
Tot això no suposarà un cost extra pel negoci, ja que totes les eines que existeixen per aconseguir interactuar amb el client són gratuïtes: Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, FourSquare, Blogspot…

Sobre tot, no caigui en l’error de pensar que qualsevol persona és capaç de gestionar aquestes comunitats socials. S’ha de definir molt bé la seva estratègia i, per això, només un professional del Marketing Online podrà ajudar-te a aconseguir-ho.

I no oblidis mai que existeix una gran diferencia entre estar i interactuar.

dimarts, 24 de juliol del 2012

Com fidelitzar un client




És tant important que entri, com que tingui motius suficients per tornar-hi. No n’hi ha prou amb tenir un aparador atractiu, el client necessita més raons per a entrar-hi cada cop que hi passi pel davant, encara que el que es vegi des de fora sigui el mateix. 

Si a l’entrada anterior del bloc d’Aulamon enumeràvem els motius per a tenir un e-commerce, a partir d’ara explicarem com posar en pràctica cada una de les raons que vam donar.



El tracte que se li dona al client és clau per a que vulgui tornar a utilitzar els serveis o productes que oferim a la nostra botiga online. Un punt a favor que tenen les tendes tradicionals és el tracte personal i físic que permet donar als clients. El repte de les tendes electròniques és aconseguir donar aquesta sensació de proximitat entre consumidor i venedor. Existeixen diferents tècniques per a aconseguir-ho.

  • Fer promocions.
  • Mitjançant accions concretes s’aconsegueix que el client estigui satisfet amb el servei que oferim. Hi ha molts mètodes per aconseguir-ho: creant un programa de punts o de regals, introduir un val de descompte al seu conte, oferir avantatges i ofertes als qui siguin seguidors i fans de les xarxes socials, etc. Aquestes accions periòdiques contribueixen a que se sentin valorats i agraïts.
  • Assistència personal.
  • És la clau per a la satisfacció del client. Un bon servei d’atenció al client és la base de qualsevol tenda online. A l’hora de comprar, al client li poden sorgir dubtes que necessitarà resoldre en aquell mateix moment. Per això és imprescindible posar a l’abast del consumidor un telèfon d’atenció o un xat.
  • Escoltar als clients.
  • Tenir en compte totes les queixes, suggeriments o peticions que rebem de les trucades del servei d’atenció al client és indispensable. El client s’ha de sentir escoltat i ha de notar que la seva opinió es té en compte. S’ha d’aconseguir mantenir un feedback amb el client.
  • Saber què diuen els demès.
  • Moltes vegades, els clients, abans de comprar, prefereixen saber quina és l’opinió externa del teu producte o servei. Per això és interessant posar a la seva disposició un fòrum on pugui llegir opinió d’altres clients i que, a la vegada, se li doni l’oportunitat d’interactuar amb ells.
  • Facilitar el pagament.
  • És important posar al servei de l’usuari del teu web tots els mètodes de pagament, per a què utilitzi el que més còmode li resulti.
  • El preu.
  • Seria bo evitar que els usuaris comprin els nostres productes pel preu. Per a aconseguir-ho, s’han de potenciar els punts anteriors, per a que ens  comprin, no pel preu del producte, sinó pel tracte ofert. Si ens compren pel preu, serà impossible fidelitzar, ja que sempre buscarà el preu més baix, encara que l’hagi de buscar en una altra web.  


En definitiva, com més proper sigui el tracte que oferim, més contents estaran els nostres clients amb la seva experiència com usuaris del nostre comerç electrònic. No hem d’oblidar que fidelitzar consisteix a crear una relació i, això, només s’aconsegueix amb temps i esforç.  

dissabte, 21 de juliol del 2012

Per què tenir una tenda online

Cada vegada més, els comerciants veuen Internet com una oportunitat afegida per al seu negoci tradicional. Tan és així, que en els últims anys, les estadístiques demostren que, cada vegada més, s’aposta per la venta online.  I els bons resultats que tenen les tendes virtuals són un fet: les botigues tradicionals no estan passant per la millor situació, ja que els hi és cada cop més difícil cobrir els costos fixes amb les ventes. Mentrestant, les ventes del comerç electrònic augmenten, assolint un creixement impressionant.


Necessites més motius? Aquí et deixem raons de pes per atrevir-te a fer el pas.

  1. Reducció de costos.
  2. Les botigues tradicionals es veuen obligades a carregar sobre l’esquena amb costos fixes molt alts, com ara el lloguer, la llum i l’aigua. En canvi, en una tenda online, els costos fixes són molt més baixos: l’única cosa per la que t’has de preocupar és de pagar cada any uns dominis que poden costar des de 120€ l’any.
  3. Una nova forma de fer-se visible.
  4. Internet ofereix l’oportunitat d’entrar en un nou canal de  comunicació que t’assegura un augment de la visibilitat del teu negoci. Igual que el bon disseny d’un aparador físic fa que incrementi el número de clients que entraran a la tenda, el bon disseny d’un e-commerce farà que augmentin les visites. Cada visita al teu web,és una persona que decideix entrar físicament al teu negoci.
  5. Obert les 24 hores.
  6. Una tenda online et proporciona una amplitud horària màxima. Tindràs el teu negoci obert les 24 hores dels 365 dies de l’any sense ningun cost addicional.  Això, sens dubte, suposarà una millora de la capacitat de venta.
  7. Fidelització del client.
  8. Se’t presenta l’oportunitat de trobar alternatives a les fórmules ja conegudes per fidelitzar al client. La tenda virtual et permet crear campanyes d’una forma ràpida i gratuïta.
  9. Interactuar amb els clients.
  10. Internet proporciona eines (Facebook, Twitter, Blocs...) per a poder interactuar de manera immediata amb els teus clients, aconseguint una atenció ràpida i personalitzada.
  11. Gran abast geogràfic.
  12. La tenda virtual no té els límits geogràfics ni físics que té un negoci tradicional. Pot arribar a tot el món sense necessitat de moure’s. Això també permetrà analitzar quins altres mercats o localitzacions estan interessats ens els vostres productes.
  13. Estalvi en stock.
  14. Si el negoci online té uns bons proveïdors, no serà necessari invertir per tenir una gran quantitat de stock disponible al moment. Això suposarà un estalvi considerable en emmagatzematge.
  15. Conèixer el teu client.
  16. Mitjançant les tendes online i les eines d’analítica web que existeixen és possible saber quines són les preferències del client. Podràs saber molts aspectes del seu comportament i dels seus gustos. Així, descobriràs quin és el teu client potencial i adequar el teu producte a les necessitats d’aquest.
  17. Augment del número de compres per Internet.
  18. És una realitat. Cada cop hi ha més persones que compren en tendes online. El motiu és molt senzill: falta de temps. Tens l’oportunitat d’oferir als teus clients una forma ràpida, fàcil i efectiva d’adquirir els productes que necessiten.
L'e-commerce és totalment compatible amb un negoci tradicional. Molts comerços ja han optat per aquesta opció. Per tots aquest motius, des d’Aulapars, animem als comerciants a endinsar-se en aquest nou món empresarial, que és, sens dubte, el futur. 


SelfPackaging, realitzat per Aulapars

dilluns, 6 de febrer del 2012

Arxius usuaris Megaupload

Els usuaris nord-americans que tenien arxius personals en el portal d'emmagatzament i descàrregues Megaupload poden tenir l'opció de recuperar-los. Carpathia Hosting, una de las dues que llogaven els seus servidors a Megaupload ha creat un portal de caràcter legal MegaRetrieval juntament amb Electronic Frontier Foundation (EFF), una petita empresa de serveis legals sense ànim de lucre, per a ajudar i investigar en les possibilitats d'aquests internautes per a que els seus arxius siguin retornats.

De moment tant Carpathia Hosting com Cogent Communications Group, l'altra empresa de servidors on s'allotjaven els arxius de Megaupload, preservaran per un període mínim de dues setmanes més totes les dades tot i que el sevei de manteniment que els hi pagava Megaupload ha sigut congelat.

Mentrestant Pirates de Catalunya ja ha obert un formulari perquè els clients de Megaupload puguin reclamar atanint-se a les lleis espanyoles.

dimecres, 19 d’octubre del 2011

BlackBerry compensa als clients afectats

La setmana passada milions d'usuaris de BlackBerry en tot el món van patir la caiguda dels seus servidors de missatgeria, correu electrònic i navegació per Internet, quan un dels switchs, situat a Europa, va colapsar i provocar la caiguda del servei.

L'empresa canadenca Research In Motion (RIM), fabricant dels smartphones BlackBerry ha anunciat que indemnitzarà als seus clients com a compensació per la caiguda dels servidors amb aplicacions gratuïtes. Aquesta iniciativa es suma a les bonificacions per 100 milions de dòlars qeu la firma donarà a través dels operadors dels països afectats.

dilluns, 10 d’octubre del 2011

Steve Jobs

Steve Jobs, cofundador i president executiu d'Apple Inc. i màxim accionista individual de The Walt Disney Company, va morir el passat 5 d'octubre de 2011. A les botigues Apple poden vuere's aquests dies post-its i tributs de tots aquells fascinats de la tecnologia. I és que Steve Jobs va ser un dels creadors de l'iPhone i la venda de música online amb iTunes.

divendres, 30 de setembre del 2011

Novetats de Google+

Ara, amb Google+, podem compartir cercles amb els nostres amics. I, què és això dels cercles? Google+ ens permet relacionar-nos a Internet com, diuen, ho faríem a la vida real. És una manera de compartir allò que penses, fotografies, enllaços... amb la gent i organitzar els teus amics, companys, familiars en grups o el que ells anomenen cercles.