divendres, 14 de setembre del 2012

Codis QR pel teu negoci


La creativitat aflora des d'aquests símbols tan abstractes que, en segons, amb un dispositiu mòbil, recobren tot el seu sentit. I és que si aquesta eina té algun límit, aquest es basa en l’il·limitat. 

La capital de Portugal és un exemple d'innovació i originalitat, de com se li pot treure el màxim partit a aquests codis. Han inventat una ruta urbana que els turistes poden seguir per recórrer Lisboa i passar per tots els seus racons gràcies als codis QR que han col·locat, ni més ni menys, que en forma de mosaics al terra de la ciutat. 



Així, qualsevol viatger que disposi d'un smartphone i una aplicació que permeti llegir aquests codis, obtindrà informació d'interès per a la seva visita a més de suggeriments sobre comerços i restaurants. 

Encara que només sembli una forma de diversió, els codis QR són en realitat una bona manera d'atreure l'atenció dels teus usuaris i convertir experiències que al principi eren offline, a online. 

Un QR Code (Quick Response) és un sistema on s'emmagatzema qualsevol tipus d'informació, oferint-nos milers de possibilitats de promoure activitats, ofertes i notícies del teu negoci. 

On pots col·locar un codi QR? A l'etiqueta d'un producte per afegir algun aspecte sobre aquest o sobre la marca, a l'aparador d'una tenda perquè puguin accedir al catàleg; a un restaurant per incloure detalls com el telèfon de contacte, al  transport públic per rematar el temps d'espera, en fires o conferències; a targetes de visita per ampliar informació sobre la teva tenda, en panells publicitaris o a xarxes socials. I l'última, també pots col·locar-los en un cementiri. A Japó ja es poden veure algunes làpides amb els seus codis. 

Gràcies al seu 30% de tolerància en llegibilitat, aquest sistema per emmagatzemar informació admet dissenys molt creatius i atractius per a aquells que els hi troben. Fixa't en aquesta galeria d'imatges. No deixaràs de sorprendre't! 

L'ús d'aquesta eina ha augmentat considerablement en els últims mesos. No obstant això, cal tenir una raó per utilitzar-los i per això és necessari estar segur de seguir una bona estratègia de màrqueting. Dóna-li a l'usuari un motiu per escanejar el codi, dota’l d'un valor afegit, més enllà que sigui una eina de moda, adapta la pàgina de destinació a un dispositiu mòbil i comprova el bon funcionament de les teves campanyes. 

Creativament, gairebé no té límits. Assegura't que professionalment sí els tingui! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada