dilluns, 1 d’octubre del 2012

Adaptar-se al 2.0, adaptar el web als dispositius mòbils


Obsessió per estar a la última? Per no quedar-se enrere? Ànsia de ser el primer de provar-ho? Sigui el motiu pel que sigui, la realitat és que en només 72 hores es van vendre més de 5 milions de iPhone 5. En el mateix lapse de temps, es van vendre 4 milions de iPhone 4S. El 5, no podia ser menys.

                La matinada del passat dijous, 28 de setembre, la cua a l’entrada de la nova tenda d’Apple de Plaça Catalunya parlava per sí sola. Les xifres fan patent l’addicció a la poma més famosa d’avui dia. Aquest vídeo, realitzat per La Vanguardia, reflexa com es va viure la nit al carrer, a les portes de la tenda d’Apple de Barcelona.


                No som amants incondicionals dels iPhone, ni hem fet cua per tenir la última versió. Només utilitzem aquestes xifres per fer entendre la realitat d’avui dia: la societat digital.

                Aquests números afegeixen un motiu més a la llista inacabable de raons per les quals  endinsar el teu negoci al món 2.0. Cada vegada més les visites als llocs web es realitzen a través d’un dispositiu mòbil, així com també estan augmentant les ventes a través d’aplicacions mòbil.

                Un viatge en metro és suficient per donar-se conta de que la gent mata les hores d’espera navegant per Internet. Hi ha més caps cots, que aixecats. Un elevat nombre de persones - que augmenta dia a dia - utilitza dispositius mòbils per navegar per Internet. És per aquest motiu que no n’hi ha prou amb tenir un web, sinó que és - i cada vegada més - important adaptar el teu espai web per a que sigui vist correctament a través d’una tablet o un smartphone.

                De no ser així, l’usuari que entri a la teva web a través d’un dispositiu mòbil abandonarà la pàgina al instant. Aquest, serà, molt possiblement, un client perdut. Has d’aconseguir que els usuaris interessats en el teu web gaudeixin d’una experiència digital excel·lent, sigui quin sigui el suport que utilitzin per entrar-hi. Per a fer-ho, la web adaptada al mòbil ha de complir uns requisits indispensables.


                Per entendre aquests requisits, un no s’ha d’oblidar que també és usuari d’altres webs i, així, tenir present el que ens agrada trobar quan entrem en una pàgina des d’un dispositiu amb una pantalla de dimensions considerablement més petites que les d’un ordinador convencional. Per això:

Elegeix un bon disseny. Encara que la versió adaptada per dispositius mòbils sigui diferent del web, respecta sempre el disseny de la versió original, per a que els usuaris et reconeguin i t’identifiquin amb facilitat. 
Evita les pantalles emergents. Si ja són molestes en un ordinador, encara ho són més en un mòbil o una tablet, així que evita-les. 
Evita temps llargs de càrrega. Redueix al màxim els temps d’espera. A ningú li agrada esperar. 
Fes la navegació fàcil. Redueix el nombre de possibilitats per tal de permetre que la navegació al teu lloc web sigui fàcil i còmode. 
Simplifica. Evita que els teus usuaris perdin molt de temps buscant el que volen saber. Fes-los la cerca senzilla excloent allò innecessari, així com fotografies, formularis, textos extensos, etc. 

Dóna la opció d’entrar a la versió completa del web. Hi haurà usuaris que estiguin interessats en la versió original, ja que el que busquen no està a la versió adaptada per dispositius mòbils. Per això és important donar l’oportunitat d’accedir a la versió completa. 
Facilita la lectura. Evita els textos llargs. És igual d’important què dius, que com ho dius, així que tingues cura de la presentació. Utilitza negretes i espais en blanc per tal de facilitar la lectura. 
No utilitzis Java o Flash. Molts dispositius no són compatibles. Evita-ho.
 

                Així que ja saps, si vols adaptar-te a la societat 2.0, és aconsellable que adaptis el teu web als dispositius mòbils

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada