dimarts, 28 d’agost de 2012

L’Email Marketing, una eina molt poderosa


Si no és la primera, segurament deu ser la segona cosa que fem al encendre el nostre ordinador o al mirar el mòbil: repassar la nostra safata d’entrada del correu electrònic. Aquesta acció és tan universal que s’ha convertit en una poderosa eina de marketing.

                L’Email Marketing, conegut també com Butlletí o Newsletter, persegueix l’objectiu de promocionr un negoci, una oferta, un producte o un servei a través de l’enviament de correus electrònics dirigits a un grup determinat de persones, sempre registrades voluntàriament a una llista de distribució.


                La informació que es pot enviar a través d’aquests emails és infinita: des d’articles relacionats amb els interessos del client, ofertes, promociones; fins i tot felicitacions personalitzades pel seu aniversari. Aquesta eina permet arribar amb facilitat tan a clients com a clients potencials, oferint un tracte personalitzat. Si l’estratègia de la campanya és bon, aconseguiràs més ventes, nous clients i una major fidelització d’aquests.

                Existeixen tres tipus d’Email Marketing:
Email de Captació. Van dirigits a clients o clients potencials que han estat interessats en els teus productes o serveis, però que no han realitzat ninguna compra. La única informació de la que disposes és el seu nom i la seva direcció de correu. L’objectiu d’aquest tipus d’email és animar al possible client a que compri. Poden ser en forma de promociones o bé informació sobre l’empresa o inclús per donar-li la benvinguda.
Email de Fidelització. Aquest segon tipus va dirigit a clients que ja han adquirit algun producte o servei del teu negoci. Gràcies a la compra que han realitzat, ja tens més informació a sobre d’ell/ella: els seus interessos, les seves preferències, el seu aniversari... Això et permet personalitzar els correus electrònics que li fas arribar, aconseguint  d’aquesta manera retenir i fidelitzar. Normalment, s’envien ofertes o promocions de productes o serveis que formen part dels gustos del client en qüestió. 
Publicitat a emails de tercers. Consisteix en treballar amb una altra empresa  o contractar els seus serveis per a fer-ho. L’objectiu és enviar publicitat de la teva empresa a través dels emails que envia l’altre. D’aquesta manera pots arribar a la llista de subscriptors que té l’altre i ampliar la teva llista de clients.

                Un altre aspecte que  s’ha de tenir en compte és el format que s’elegirà: text, text/HTML o bé text/HTML Mobile. El primer de tots es tracta d’un correu electrònic convencional, amb un text sense disseny. El segon presenta un format més complex, amb colors i imatges per a fer-lo més atractiu. L’últim d’ells, és el format ideal si el suport al que es vol arribar és un dispositiu mòbil.

                Ara que ja coneixes què és, els tipus i les diferents formes que existeixen, no et perdis la següent entrada del bloc per saber com treure-li el màxim rendiment d’una campanya d’Email Marketing

Cap comentari:

Publica un comentari