No només serveix per
millorar la visibilitat i el coneixement d’una marxa, sinó que també s’utilitza
com una peça essencial per a la captació
de nous clients i la seva fidelització.
Gràcies a això, s’ha convertit en un canal de comunicació clau per a una estratègia de marketing. Els resultats
ho confirmen: mitjançant aquesta via s’aconsegueixen uns ràtios de rendibilitat
excel·lents, calculats a partir del ROI (Return
On Investment).
Per poder aconseguir
èxit en una campanya d’Email Marketing s’han
de tenir en compte els percentatges de rebot i el perill d’acabar a la safata
de correu no desitjat. Aquesta última és una de les majors preocupacions de
qualsevol empresa d’avui dia. Per aquest motiu, la qualitat del contingut que s’envia ha passat a tenir un alt nivell
d’exigència.
Així, abans de
realitzar una campanya d’Email Marketing,
assegura’t que es tenen en compte els aspectes següents:
El contingut. És molt important saciar les expectatives i les necessitats del destinatari. Per això, és necessari crear contingut de qualitat i saber que aquest serà suficientment interessant per l’usuari al que arribarà. Per aconseguir-lo, és imprescindible conèixer el target de la marca mitjançant una bona segmentació i, així , saber a qui volem dirigir-nos realment. Si vols evitar baixes de subscriptor, evita informació que no sigui innovadora, original o de valor afegit.
Personalitza. Ens agrada que ens facin sentir important. Valorem que ens tractin de manera personal i que se’ns escolti quan ho necessitem. Per “mimar” al client i, sobre tot, aconseguir que aquest es senti “mimat”, és important desenvolupar unes campanyes personalitzades a cada client. Per a fer-ho, és bàsic tenir una base de dades detallada. Per exemple, saber què ha comprat cada client o en quins productes està interessat pot ser clau per enviar-li un correu adaptat amb les promocions dels productes que estan dins de les seves preferències.
No saturis. L’enviament massiu d’emails no és beneficiós per la imatge de la teva empresa. No insisteixis enviant missatges a usuaris que no mostren interès cap als teus correus. Facilita l’opció als destinataris de poder elegir la periodicitat i el volum d’emails que rebrà.
Facilita la baixa. El client no s’ha de sentir lligat a les teves campanyes. Has de donar-li l’opció de donar-se de baixa quan ho necessiti, facilitant-li el procés. De no ser així, la reputació del teu negoci pot ser negativa, ja que et marcaran com a “spam”.
Evita les paraules perilloses. Els proveïdors de serveis d’Internet tenen un llistat de paraules concretes que, si apareixen en algun correu, són identificades com de “correu no desitjat”. Alguns exemples són: gratuït, regal, urgent o promoció.
El incentiu. És clau per aconseguir una llista de subscriptors voluntaris. Ningú fa res a canvi de res. Ofereix-li un benefici si accepta rebre els teus correus.
Fes-ho bé. Sigues desitjat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada