dimarts, 4 de setembre del 2012

Claus de l’èxit de l’Email Marketing

Ja sabem què és l’Email Marketing. Però… Sabem com fer-ho per no acabar a la carpeta de “no desitjat”? Descobreix els passos a seguir per realitzar una bona gestió d’aquesta eina y aconseguir beneficis el teu negoci.

                No només serveix per millorar la visibilitat i el coneixement d’una marxa, sinó que també s’utilitza com una peça essencial per a la captació de nous clients i la seva fidelització. Gràcies a això, s’ha convertit en un canal de comunicació clau per a una estratègia de marketing. Els resultats ho confirmen: mitjançant aquesta via s’aconsegueixen uns ràtios de rendibilitat excel·lents, calculats a partir del ROI (Return On Investment).

                Per poder aconseguir èxit en una campanya d’Email Marketing s’han de tenir en compte els percentatges de rebot i el perill d’acabar a la safata de correu no desitjat. Aquesta última és una de les majors preocupacions de qualsevol empresa d’avui dia. Per aquest motiu, la qualitat del contingut que s’envia ha passat a tenir un alt nivell d’exigència.


                Així, abans de realitzar una campanya d’Email Marketing, assegura’t que es tenen en compte els aspectes següents:

El contingut. És molt important saciar les expectatives i les necessitats del destinatari. Per això, és necessari crear contingut de qualitat i saber que aquest serà suficientment interessant per l’usuari al que arribarà. Per aconseguir-lo, és imprescindible conèixer el target de la marca mitjançant una bona segmentació i, així , saber a qui volem dirigir-nos realment. Si vols evitar baixes de subscriptor, evita informació que no sigui innovadora, original o de valor afegit.

Personalitza. Ens agrada que ens facin sentir important. Valorem que ens tractin de manera personal i que se’ns escolti quan ho necessitem. Per “mimar” al client i, sobre tot, aconseguir que aquest es senti “mimat”, és important desenvolupar unes campanyes personalitzades a cada client. Per a fer-ho, és bàsic tenir una base de dades detallada. Per exemple, saber què ha comprat cada client o en quins productes està interessat pot ser clau per enviar-li un correu adaptat amb les promocions dels productes que estan dins de les seves preferències.
No saturis. L’enviament massiu d’emails no és beneficiós per la imatge de la teva empresa. No insisteixis enviant missatges a usuaris que no mostren interès cap als teus correus. Facilita l’opció als destinataris de poder elegir la periodicitat i el volum d’emails que rebrà.

Facilita la baixa. El client no s’ha de sentir lligat a les teves campanyes. Has de donar-li l’opció de donar-se de baixa quan ho  necessiti, facilitant-li el procés. De no ser així, la reputació del teu negoci pot ser negativa, ja que et marcaran com a “spam”.
Evita les paraules perilloses. Els proveïdors de serveis d’Internet tenen un llistat de paraules concretes que, si apareixen en algun correu, són identificades  com de “correu no desitjat”. Alguns exemples són: gratuït, regal, urgent o promoció.

El incentiu. És clau per aconseguir una llista de subscriptors voluntaris. Ningú fa res a canvi de res. Ofereix-li un benefici si accepta rebre els teus correus.

Fes-ho bé. Sigues desitjat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada