dimarts, 24 de juliol de 2012

Com fidelitzar un client




És tant important que entri, com que tingui motius suficients per tornar-hi. No n’hi ha prou amb tenir un aparador atractiu, el client necessita més raons per a entrar-hi cada cop que hi passi pel davant, encara que el que es vegi des de fora sigui el mateix. 

Si a l’entrada anterior del bloc d’Aulamon enumeràvem els motius per a tenir un e-commerce, a partir d’ara explicarem com posar en pràctica cada una de les raons que vam donar.



El tracte que se li dona al client és clau per a que vulgui tornar a utilitzar els serveis o productes que oferim a la nostra botiga online. Un punt a favor que tenen les tendes tradicionals és el tracte personal i físic que permet donar als clients. El repte de les tendes electròniques és aconseguir donar aquesta sensació de proximitat entre consumidor i venedor. Existeixen diferents tècniques per a aconseguir-ho.

  • Fer promocions.
  • Mitjançant accions concretes s’aconsegueix que el client estigui satisfet amb el servei que oferim. Hi ha molts mètodes per aconseguir-ho: creant un programa de punts o de regals, introduir un val de descompte al seu conte, oferir avantatges i ofertes als qui siguin seguidors i fans de les xarxes socials, etc. Aquestes accions periòdiques contribueixen a que se sentin valorats i agraïts.
  • Assistència personal.
  • És la clau per a la satisfacció del client. Un bon servei d’atenció al client és la base de qualsevol tenda online. A l’hora de comprar, al client li poden sorgir dubtes que necessitarà resoldre en aquell mateix moment. Per això és imprescindible posar a l’abast del consumidor un telèfon d’atenció o un xat.
  • Escoltar als clients.
  • Tenir en compte totes les queixes, suggeriments o peticions que rebem de les trucades del servei d’atenció al client és indispensable. El client s’ha de sentir escoltat i ha de notar que la seva opinió es té en compte. S’ha d’aconseguir mantenir un feedback amb el client.
  • Saber què diuen els demès.
  • Moltes vegades, els clients, abans de comprar, prefereixen saber quina és l’opinió externa del teu producte o servei. Per això és interessant posar a la seva disposició un fòrum on pugui llegir opinió d’altres clients i que, a la vegada, se li doni l’oportunitat d’interactuar amb ells.
  • Facilitar el pagament.
  • És important posar al servei de l’usuari del teu web tots els mètodes de pagament, per a què utilitzi el que més còmode li resulti.
  • El preu.
  • Seria bo evitar que els usuaris comprin els nostres productes pel preu. Per a aconseguir-ho, s’han de potenciar els punts anteriors, per a que ens  comprin, no pel preu del producte, sinó pel tracte ofert. Si ens compren pel preu, serà impossible fidelitzar, ja que sempre buscarà el preu més baix, encara que l’hagi de buscar en una altra web.  


En definitiva, com més proper sigui el tracte que oferim, més contents estaran els nostres clients amb la seva experiència com usuaris del nostre comerç electrònic. No hem d’oblidar que fidelitzar consisteix a crear una relació i, això, només s’aconsegueix amb temps i esforç.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada