dilluns, 6 d’agost del 2012

Estar no és suficient, interactua!


Crear la teva tenda online és un pas gegantesc, però no tot s’acaba aquí. No és suficient amb estar dins del 2.0, s’ha d’interactuar. Ja hem parlat sobre els beneficis de tenir un comerç electrònic i sobre com fidelitzar a un client.

Avui volem profunditzar. Anar més enllà. Aquí deixem alguns consells sobre l’ús de les eines que es poden utilitzar per connectar amb els seus clients i aconseguir, d’aquesta manera, la satisfacció de cadascun d’ells.

Les xarxes socials van guanyant terreny i no només ho estan fent en l’àmbit diari de la nostra vida privada, sinó que també estan presents en el dia a dia de tots els negocis. Abans, amb el Marketing 1.0, les empreses només tenien la necessitat d’estar presents a Internet. Per aconseguir-ho, només necessitaven crear una pàgina web amb un bon disseny web que fos atractiu i esperar a que algun client es posés en contacte amb ells.

Ara, les regles del joc han canviat. Amb el Marketing 2.0, la comunicació és bidireccional, ja que la base del seu funcionament es centra en les formes d’interactuar entre empresari i consumidor. Els avenços que dia a dia es presenten dins del il·limitat món del 2.0 donen als comerços electrònics les millors eines per aconseguir un bon i constant tracte amb el client.

Quin valor afegit et donarà el Community Management?

-          Humanització del teu negoci. És la ocasió perfecte per establir una relació propera entre empresa  i client. D’aquesta manera, la teva botiga ja no serà vista com un simple negoci, sinó com un grup de persones.

-          Oportunitat de transmetre més informació sobre la teva empresa, els productes, l’activitat, l’equip, que només amb la pàgina web, seria escàs.

-          Saber quin és el tipus de client que li agrada el teu negoci. Pots conèixer amb més profunditat cadascun dels teus clients o, si més no, descobrir quina és la classe de consumidor que s’interessa pels teus productes o serveis.
-          Conèixer l’opinió sobre el teu negoci. Tot el mon pot dir el que pensa i, tan si és per bé com per malament, tot el que es digui et pot ajudar a millor la teva imatge, el teu producte o el teu servei. Saber què opina la gent sobre tu és bàsic per ser millor.
-          Augment de les ventes. Si saps què és el que li agrada als teus clients, podràs potenciar-ho i fer-ne una millor promoció.
Tot això no suposarà un cost extra pel negoci, ja que totes les eines que existeixen per aconseguir interactuar amb el client són gratuïtes: Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, FourSquare, Blogspot…

Sobre tot, no caigui en l’error de pensar que qualsevol persona és capaç de gestionar aquestes comunitats socials. S’ha de definir molt bé la seva estratègia i, per això, només un professional del Marketing Online podrà ajudar-te a aconseguir-ho.

I no oblidis mai que existeix una gran diferencia entre estar i interactuar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada