dijous, 16 d’agost de 2012

Pins i més repins. Com la teva empresa pot utilitzar Pinterest


Fa una setmana, l’equip de Pinterest, anunciava a través del seu bloc l’obertura de les seves portes virtuals a tots aquells disposats a entrar-hi. Ja no és necessària una invitació per a poder fer ús d’aquesta nova xarxa social.



Pinterest és una xarxa social totalment visual, ja que s’alimenta diàriament d’imatges. Els usuaris pengen, comparteixen, guarden i descobreixen els interessos i aficions d’altres internautes a través del “pinning” de fotografies. Es  tracta d’una eina que permet arxivar imatges i tot tipus de continguts multimèdia dins d’uns àlbums personalitzables (“boards”). Aquesta acció és coneguda com “pin”. Aquests continguts poden ser compartits (“repin”) pels nostres followers incorporant-los als seus propis “boards” o bé posant “like”.

Quins beneficis aportarà al nostre negoci formar part d’aquesta comunitat? Encara que aparentment és ideal per tots aquells que han tingut un suro a la paret de l’habitació per a penjar-hi tot allò que els hi cridava l’atenció: paisatges, personatges famosos, animals... Ara, va molt més enllà. Aquesta diversió pot convertir-se en una oportunitat per a la teva empresa.

Per què?
Reforça la teva estratègia SEO.  
És una oportunitat més per millorar el posicionament de teu web als buscadors. És important que el títol del teu perfil sigui el nom de la companyia, com també ho és utilitzar paraules clau per descriure la conta i els arxius que es pengen als “boards”. Enllaçar els pins amb el teu bloc o amb les contes d’altres xarxes socials t’ajudarà a aconseguir un millor posicionament. També és interessant integrar el botó de Pinterest al bloc.
És una nova font de tràfic per al teu web. 
És molt fàcil accedir a la pàgina web d’on procedeix la fotografia que s’ha penjat al Pinterest. Per a aconseguir-ho és important citar correctament la font. Per això, es tracta d’una una forma eficient de dirigir més tràfic al teu web. 


Com a font d’inspiració. 
Sobre tot per a aquells negocis que ofereixen serveis, més que productes, tenen l’oportunitat d’atraure visualment a clients potencials. Centres de bellesa, agències de viatges, immobiliàries tenen la possibilitat de mostrar la seva cara més idíl·lica i inspiradora. 
Compartir interessos i passions. 
Aquesta xarxa social no només s’ha d’utilitzar per deixar veure els teus productes. És una oportunitat per compartir gustos i aficions. Això, humanitza el teu negoci i pot crear un vincle amb els usuaris que et visitin. A més a més, també es poden compartir continguts audiovisuals. 
Per augmentar les ventes.
És una clara ocasió per al teu e-commerce. A través d’aquest canal es poden impulsar les ventes. Però s’ha de ser creatiu. No n’hi ha prou amb crear “boards” que en definitiva siguin un llistat dels teus productes. Fes servir la teva imaginació i crea àlbums que atreguin i sorprenguin als usuaris que hi arriben.
Definitivament, Pinterest és una eina perfecta per ensenyar el nostre negoci: ens dona un nou aparador on mostrar els nostre productes, generar tràfic, promocionar ofertes, interactuar amb els nostres clients, reforçar la imatge de marca i millorar el posicionament als buscadors.

Pinterest ja ha anunciat a través del seu bloc les noves i millorades aplicacions per iPhone, iPad i Android.

És Pinterest un bon lloc per a la presència del teu negoci? Us deixem un vídeo de MDGAdvertising que en menys de tres minuts respon de forma visual i creativa aquesta pregunta. Explica’ns la teva experiència.



Cap comentari:

Publica un comentari